Dear friends, welcome to the fourth installment of our coverage regarding the upcoming book "Diagnóza 19932020: Syndrom zapomenutého ticha", that is, the official history of FORGOTTEN SILENCE. Though we already covered to some extent the contents of this piece, today we are revisiting the matter, as we have here an excerpt from the text itself

Specifically from chapter 11 that revolves around the "Tumulus" single, which was released in 2008 on a split album with the Moravian ethno-experimental act Chiasmatic. So, brush up your Czech and here we go: 

 

Krusty: „KRONIKA nás semlela, ostatně jako vždy poslední nejaktuálnější album. Je to logické, člověk je plný dojmů a ta nálada, kterou zachytil na plnohodnotném počinu, doznívá. Ale po čase se začala zapalovat lýtka a svrbět prsty. Prostě chtělo to poklidné ticho rozhrábnout něčím ostřejším.

A tak se stalo, že nejfunkčnější a, chce se snad i říct, nejklasičtější sestava Krusty/Marty/Medvěd/Čepa se chystala natočit další sedmipalec. A rozhodnuli jsme se pro tehdy slavné a vytížené studio Šopa v Lipově. Moc jsme se těšili na práci se Staňou Valáškem. A zpětně mohu říct, že jsme se nezklamali a práce probíhaly perfektně. Studio nám připomínalo menší kulturák, bicí se točily dole v sále a vše ostatní už klasicky za oknem režie. V budově se dalo i spát, což bylo super. První den jsme se věnovali tomu hlavnímu, tedy skladbě Tumulus. Večer se šlo na pivko, ale jenom ve vší slušnosti, protože studiový čas je drahý a je třeba makat. A hlavně čekaly nás ještě práce na druhé skladbě, kterou byl cover pro nikdy nevydanou kompilaci naší tehdejší firmy Redblack. Jednalo se o cover Kaviar Kavalier Baby Sex Komplex z jejich druhého alba. Je veliká škoda, že kompilace se nerealizovala, protože hodně redblackovských kapel mělo připravenou spoustu zajímavých a nečekaných coverů..., ale už tehdy tohle vydavatelství usínalo. Škoda!

Tumulus je relativně tvrdá věc se spoustou skoro až meshu-zasekávaček a hodně rychlých temp. Ze skladby jsme byli nadšeni a na dlouhou dobu se stala součástí našich koncertních playlistů. Nějakých osm minut plných změn, zvratů a nálad..., osobně považuji tuto skladbu za jednu z našich nejlepších. Zajímavostí možná bude, že k některým riffům mě inspirovala skladba Evolution od Korn z jejich stejnojmenného alba, které patří k mým oblíbeným.

Kaviar Kavalier a vůbec vše, v čem je namočen Necrocock, milujeme. Cover Master ́s Hammer jsme už měli za sebou, takže proč ne Kaviar? Skladba je hypnotická, spací, magická... a my si k její vokální realizaci přizvali našeho kamaráda Skunyho ze Sad Harmony. Toho dodnes považuji za jednoho z nejlepších tuzemských zpěváků (dnes už se věnuje, myslím, téměř výhradně folkloru, což je veliká škoda..., ale srdci neporučíš). A exkluzívní sexy ženský vokál nám s true nazi výrazem namňoukala Peťa Jonášová, jinak výtečná zpěvačka kapely Gazdina roba. Oběma neskutečný dík! Nahrát skladbu Kaviar Kavalier se zdá být jednoduché. Je to základní strojové tempo, žádné aranžérské zvraty..., ale opak je pravdou. Udržet tohle líné tempo, nasekat tam důrazy tak, jak jsou zamýšleny, je sakra fuška. Staník Valášek si s námi užil. A my jsme na tento cover patřičně hrdí!

Ve studiu jsme byli pouze ve trojici. Krusty, Medvěd a Čepa, poněvadž Marty tehdy nějak nemohl, nebo tak něco. A hlavně nedělá mu problém, klávesy nahrát v poklidu domova a do hotové nahrávky je pouze dodat. A tak jsme blbnuli ve třech. S Medvědem jsme večer vymýšleli rouhací satanistické letní olympijské hry. Ale jedinou disciplínu, kterou si dodnes pamatuji byl ,hod abatyší‘ (směje se). Dodnes vidím pohana Čepu, jak nás prosí, ať už toho necháme a jdeme spát, že tohle už je za hranou (chechtá se).“

So, enjoy and more next time!